Poradňa

Tipy

  • Pred začiatkom užívania produktu odporúčame zmerať a zaznamenať si obvody pásu, bokov a stehien a porovnať s dosiahnutými výsledkami po ukončení 5dňovej bielkovinovej diéty Express Diet.
  • Je veľmi dôležité neprerušiť ketózu príjmom ďalších sacharidov, došlo by k jej prerušeniu a následnému zdĺhavému procesu obnovenia!
  • Počas diéty sa nesmú konzumovať alkoholické nápoje. Je známe, že alkoholické nápoje v akejkoľvek forme (pivo, víno, tvrdý alkohol…) obsahujú vysoký podiel sacharidov.
  • Je dôležité striedanie sladkých a slaných jedál počas dňa, aby nedošlo k deficitu sodíka.
  • Nakladané uhorky môžu pomôcť odstrániť únavu a nedostatok soli.

Kontraindikácie

5dňová bielkovinová diéta Express Diet je nevhodná pre deti, tehotné a dojčiace ženy, pre osoby počas rekonvalescencie po chorobe (operácii), osoby s poruchou prijímania potravy, osoby trpiace na dnu, diabetes alebo iné metabolické ochorenia, alebo ochorenia obličiek a pečene, pre ľudí s onkologickými ochoreniami, s ochoreniami krvi, srdcovej činnosti, osoby, ktoré majú podváhu alebo alergiu na niektorú zložku produktu.

Symptómy, ktoré se môžu objaviť počas užívania Express Diet

  • Glykogén (zásobná forma sacharidov) uložený v tele vydrží 1 až 2 dni, počas ktorých môžete pociťovať hlad.
  • Počas užívania 5dňovej bielkovinovej diéty Express Diet sa môžu zriedkavo u niektorých ľudí vyskytnúť problémy s koncentráciou, môžu byť roztržití a v ojedinelých prípadoch pociťovať bolesti hlavy, prípadne zažívacie problémy. U väčšiny sa naopak nemusí prejaviť ani jeden z týchto symptómov.ov, došlo by k jej prerušeniu a následnému zdĺhavému procesu obnovenia!
  • Od 4. až 5. deň sa bude vďaka ketónom energetická hladina zvyšovať a kvalita spánku zlepšovať.
  • Pri bolestiach hlavy je možné užiť lieky proti bolesti.
  • Nedostatok soli a tekutín je najčastejším dôvodom únavy a závratov počas ketózy. Na základe skúseností odporúčame niekoľko zrniek morskej soli zapiť veľkým množstvom vody. Do pol hodiny by sa malo dostaviť zlepšenie.

Sledovanie ketózy

Svoju hladinu ketónov môžete sledovať pomocou testovacích prúžkov Ketostix, ktoré dostanete v lekárni. Telo je v ketóze, keď testovací prúžok zmení farbu. Zápach acetónu v dychu je ďalším ukazovateľom ketózy.

Jojo efekt

Na zabránenie vzniku JOJO efektu je dôležitý postupný prechod na normálnu stravu.

Odporúčané potraviny pri prechode na normálnu stravu

Pri prechode na normálnu stravu odporúčame tieto druhy potravín:

  • Zelenina – listová zelenina, paradajky, brokolica, artičoky, kaleráb, pór, kapusta, šampiňóny, uhorka, cuketa, baklažán, patizón, tekvica, zeler, reďkvička, repa, špargľa, špenát, čínska kapusta, naklíčená sója, žerucha, čakanka, fenykel, fazuľa.
  • Mäso – chudé kuracie mäso, hovädzie, morčacie, teľacie, chudé ryby (pstruh, úhor, platýz, zubáč, žralok, treska, plody mora), králik, diétna šunka. Tofu, vajcia, mliečne výrobky (čerstvé syry, kyslé mlieko, jogurt, tvaroh bez pridaných sacharidov).

Odporúčame voliť ľahšie spôsoby úprav, ako sú varenie, dusenie na vode, parenie, prípadne pečenie na troške oleja. Porcie zvyšujte postupne.

Pitný režim

Dodržujte pitný režim 2-3 litre čistej vody, minerálnej vody, vody so šťavou z citróna alebo inej nekalorickej tekutiny denne, aby sa dobre odplavovali odpadové látky a nedošlo k prekysleniu organizmu. Do nápojov môžete pridať nekalorické sladidlo, odporúčame zdravé varianty ako je stévia alebo xylitol. Káva a čaj sú povolené nápoje, ale do pitného režimu sa nezapočítavajú.

Hygiena

Počas 5 dňovej proteínovej diéty by mala byť dodržaná ústna hygiena. Nekalorické pastilky a žuvačky môžu byť konzumované, ak nespôsobujú plynatosť v tráviacom trakte.

Cvičenie

Počas proteínového diétneho programu odporúčame len nenáročné cvičenie ako je chôdza, plávanie, alebo jazda na bicykli. V prípade, že chcete ísť cvičiť do posilňovne, odporúčame, aby ste skonzumovali 30-50 g sacharidov 30 minút pred cvičením. Takéto množstvo energie vám zabezpečí napríklad jeden banán.